
Katasztrófális user experience a weboldalon, mentőöv a twitteres ügyfélszolgálaton keresztül. Egy online egyenlegfeltöltés margójára.
Naiv ügyfél egy olyan kártyás készülékre akart pénzt feltölteni, ami bár az övé, de más használja (a tudtával és beleegyezésével), mindezt külföldről. Íme a kálváriája.
A Google a megfelelő kulcsszavakra egy olyan telenor.hu cím alatti online help oldalra vitt, ahol a képernyőképek még pannonos logóval vannak fent, holott a névváltoztatás óta már elég sok víz lefolyt a Dunán.
Mivel az oldal megtalálására tett kísérletek bár sikeresek voltak (URL-t ne kérdezz, elmosta a Duna :)), a fizetési oldalra már nem jutottam el.
Maradt a hivatalos út, amit a Telenor oldalán is megírtak.
A fekete levest lenyelve előszedtem az online regisztrációt, megadtam a telefonszámot és a jelszót, amire emlékeztem. Persze a jelszó nem volt megfelelő, egyrészt mert nem írtam fel egy password-manager programba se, másrészt meg csak számokból álló jelszavat nem szoktam egyébként se használni.
Miután háromszor rossz jelszót adtam meg, zárolta a fiókot (ami jogos), viszont arról semmi tájékoztatás, hogy ilyenkor mi történik. Jelszót ugyanis negyedszerre is megadhattam, persze minek. Később aztán láttam, hogy van egy „zárolás feloldása” link, de a frász se olvassa az alsó betűt, elveszett a nagy „belépés gomb” alatt. Amikor aztán meguntam, hogy esélyem sincs belépni, felhívtam azt, akinek az egyenlegét feltölteni kívántam, hogy ugyan már, ha most ráklikkelek az elfelejtett jelszóra, akkor mit ír ki a mobilja?
S láss csodát megkaptam az eredeti(!) jelszavamat – ami a sokszoros zárolások miatt nem működött.
Mire ide eljutottam, eltelt egy jó fél óra, az idegeimet megtépte a rendszer, felemlegettem a családfáját a programozónak és a usability megalkotójának, de végre sikerült az online kártyafeltöltés menüponthoz bejutni.
Megadtam mindent, amit kellett, irány az OTP, csak hogy szembeköpjön: külföldi kártyával nem lehet fizetni. Hogy mi a frász van? Nem kell a pénzem? Bárhol máshol fizethetek vele, csak a Telenornál nem?
Politikailag korrekten megfogalmaztam a kérdést: hol a frászkarikába tudnám feltölteni a kártyát, ha a Telenoron keresztül nem megy, és a Twitteren egy 3rd party oldal linkjét kaptam meg a @Telenor_HUN munkatársától. Ha ő nem lett volna, most talán őrjöngenék.
@varsanyimartina Szia, tapasztalod még a jelenséget? Alábbi linkre kattintva is feltöltheted egyenleged: https://t.co/pH1rGT8BE9
Szép napot!
— Telenor Hungary (@Telenor_HUN) 2013. szeptember 27.
Az általa megadott linken ugyanis regisztráció nélkül, a Telenornál is alkalmazott OTP-Direkt online fizetési megoldással, a fentebb említett külföldi bankkártyámmal 20 másodperc alatt sikerült feltöltenem a kártyára a kívánt összeget.
Ha a munkatárs nem lett volna, az én mesém is tovább tartott volna (és főleg másképp végződik). Így csak annyi a kérésem, hogy kedves Telenorosok, a leírtak alapján lehetne még egy kicsit használhatóbb a weboldalatok? Köszi!