UPC 120mbit FiberPower – ki a hibás?

Mottó: Tesztelni csak szépen, ahogy csillag megy az égen, úgy érdemes.

A UPC 120 mbit-es tesztjéről jun. 8-án hallottam először.  Jun 9-én jeleztem, hogy érdekel a részvétel, várom a telefonhívást. Júl. 15-én hívtak, hogy jönnének szerelni. Júl. 21-én nem sikerült, aug. 4-én sikerült. Aug.13-án számlát kaptam (akit érdekel, a végső ár 12.799,99+áfa lesz, kerekítési hiba minden bizonnyal, mert 12.800+áfa az kerek 16.000 Ft, ez meg nem. mindegy. – mindezt 2009 augusztusban írtam).

Érdeklődésre azt az infót kaptam, hogy július végével lezárult a teszt, ezért az adminisztrációs hiba, a számla érvénytelen, bocsika.

A helyzet az, hogy a teszt kapcsán semmilyen szerződést nem írtam alá, meg minden, most miért jön a számla? Másnak is jött, ő se értette. Ja, mert 1000 éve UPC ügyfél voltam és megtalálták az ügyfélszámom? Mert már beárazták? Mert a számlázási szoftverben nem lehetett felülírni az árat egy nullával?

Kérdéseim voltak, válasz egy sem. Mikor eme sorokat írom (aug. 16), azt várom, hogy kapjak egy sztornó számlát. Mert a magyar jogrend szerint ennek így kell lennie. Mert amíg nem érkezik meg, addig mindenféle érdekes dolgok forognak fent.

Ezt a cikket majd az után jelenítem meg, ha lejárt a teszt. Miért?

  1. a hiba független a 120 megabittől. A szolgáltató adminisztrációs problémáira mutat rá.
  2. Önző vagyok és élvezni akarom a 120 megabitet, amíg csak lehet. Nem köt ugyan semmi, hogy csak jót írhatok, de él bennem egy kisördög, aki attól fél, hogy ha rosszat ír, elveszik a játékát.

Update

Október elsejével megrendeltem magamnak is a 120 megabitet. Sztornó számlát nem kaptam, viszont a júliusi számla jóvá lett írva az augusztusi számlán. Az augusztusi számla meg a szemptemberin. Majd október elején korlátozták a netem, mert nem fizettem ki a júliusi számlát. Erre akkor derült fény, amikor novemberben felszámolták a korlátozás költségeit.

Januárra sikerült az egyenlegem rendbe tenni (a decemberi számlába már nem fértem bele). Kaptam kb. 450 Ft-nyi jóváírást, mert 2 hétig csak pár megabites vonalam volt, amin már nem lehet skypeon telefonálni, vagy a távolból scannelni. Szerintem ez jóval nagyobb kellemetlenséget okozott, valamint jelentősen növelte a telefonköltséget is, mivel skype helyett nemzetközi hívások, scannelés helyett pedig nemzetközi faxokat kellett küldözgetnünk.

A hibát egyértelműen az okozta, hogy sztornózás helyett jóváírtak. Így viszont a nem fizetett (ám jóváírt) júliusi számla folyamatosan követelésként volt jelen a számlázási rendszerükben.

Sztornó számlát írni egyébként nem ördöngősség, az egyenleg, valamint a fizetett/nem fizetett számlák viszonya sokkal egyértelműbb. HA az UPC-nél sztornószámlát írtak volna, ez a mese se lenne.

Összegzés

Amióta fizetek a UPC Fiber Powerért csökkent a sebessége. Ugyan az ügyfélszolgálaton mondták, hogy telefonáljak be, ha az otthoni gép előtt ülök, ezt még nem tettem meg. Valószínűleg sose tudom meg, hogy a komplett rendszert méretezték-e alul a jelentkező igényekhez képest, vagy “hirtelen” valami baj lett azzal a sávval, amin keresztül fél éve még 100mbit/sec-cel leechelhettem torrentről a Linux disztrókat.

Ár/teljesítmény arányban azonban még mindig az egyik legjobb, általam próbált szolgáltatás. Azt azonban nem tudom, hogy mit hoz a jövő. A számlázási rendszer hibájából adódóan felmerült benne, hogy a 15 hónap hűségidő leteltével megnézem a T-Com KábelNet opcióját, de csak akkor, ha telefon és tévé előfizetéstől függetlenül is kapható.

3 Comments

  1. Tokom megrosszabb. Ok csak siman nem szedik le a szamlarol az atutalast, aztan meg kikotnek. A szep fenyegeto leveleket meg kuldik, de csekket azt sosem. Szoval multi azis, ja es nemfogjak adni tv meg egyeb nelkul, vagyis ige, csak valoszinuleg dragabb lesz mint az egesz egyben. Szoval ennyit az arukapcsolasrol, nekik lehet.

Comments are closed.