
Avagy migrálni csak szépen… Kevés idegesítőbb dolog van annál, amikor két programot egybe migrálnak úgy, hogy ebből az egyik alig változik, a másik viszont belehal. Főleg, ha Te történetesen a másik programot használod.
A cégnél egymástól függetlenül két platform fejlődött ki információ megosztására.
Történelmileg először a MyWiki került elterjesztésre, ami egy wiki/blog felület. Ez a dupla besorolás már meg is pecsételte a sorsát, mert ugye ki blogol wikiben…? Viszont wiki-re szükség van, egyrészt a mögötte lévő CMS rendszer remek brainstorming jellegű információmegosztásra, másrészt remek dolog információmegosztásra – ezért is szeretjük annyira a Wikipédiát.
A később telepített és elterjesztett TSN egy svájcibicskás sportleves. Mindenre akar megoldást kínálni és mindent meg akar csinálni – csak valahogy nem igazán jut el a felhasználókig, hogy mire jó. A pár hete rendezett SMB előadásokon azonban szóba került ez is, hát kapott egy esélyt – főleg azért, mert összemigrálták a két rendszert.
Hogy a TSN alapötlete a Twitter, a Facebook vagy még inkább a Google+ + Google Drive volt-e, abban nem vagyok biztos, de az alábbi, koránt sem teljes feature listával büszkélkedhet:
- Van like. Ez manapság mindenhol kell 🙂
- Van status update és lehet rá válaszolni. És like-olni.
- Vannak csoportok, amik kvázi fórumként üzemelnek.
- Fel lehet vinni dokumentumokat, ami verzióval követve van.
- A dokumentumokat nem lehet a felületen keresztül editálni.
- Lehet emberekre, csoportokra keresni, és számos infót megtudhatsz egy adott személyről.
- Van Timeline (-szerűség).
Sajnos a legtöbb felhasználó nem az IT-ból kerül ki a cégnél, ezért a fejekben van egy fajta káosz arról, hogy mi a wiki és mi a social network/média, és miért lehet azonosan használni (amit nem lehet, de ők úgy gondolják). Ez ettől függetlenül nem baj, legalábbis nem ez vezetett a káoszhoz.
Egy forrásból két platform nem egy platform
A káosz okat az, hogy az Atlassiantól két platformot is vettünk (mármint a cég, aki a fizetésem adja, a döntésben nem játszottam szerepet), és ezt külön kezdték el üzemeltetni. Aztán az összefésülésnél jött a közös design, de nem lett közös login (pedig az OAuth elég kézenfekvő lenne, mondjuk akár általánosságban is a cégnél, elég sok platform használja ugyanazt az LDAP szervert), nem lett közös profil. Ezen kívül még csak apróság, hogy a profil alatti menü felépítése ugyanaz, ezért az ember józan paraszti ésszel azt várná el, hogy ugyanaz a profil, és ha a TSN-nel bejött a Status Update, akkor a Wiki-nél lévő status update-ba írt szöveg is ugyanoda megy.
Hát nem.
If it ain’t broke, don’t fix it!
De a legidegesítőbb nem az, hogy hatszor loginolsz be két platformra egy nap alatt, hanem az, hogy hirtelen a wiki megszűnik wikinek lenni, és egy buta CMS rendszer lesz. Szeritnem a wiki(k) egyik legjobb feature-je az, hogy flowless tudod írni az agymenésed, teletűzdeled megírásra váró linkekkel, és amikor kész a vázlat, akkor mented, majd kidolgozod a hozzá tartozó és eddig még nem létező témákat. Ez nem csak akkor jó, amikor magamnak csinálom, de akkor is, ha másokkal együtt dolgozom. Sokkal szabadabb és kreatívabb. Szerintem.
Úgy tűnik azonban, hogy az új szoftver új üzemeltetői nem akarják, hogy szabadon és kreatívan dolgozzunk, ezért úgy ahogy van, eltűntette a wiki markup editálás lehetőségét, valamint csak olyan linket lehet megadni, ami létezik is. Hát őőő izé.
A helyzet azóta sem lett jobb, de legalább rosszabb se. A wiki-s tevékenységemet átmenetileg szüneteltetem, viszont a TSN-en remekül lehet a különböző csoportokban, fórumokon és fal-posztoknál szidni a rendszert. Na jó, nem csak szidni, hanem konstruktív ötletekkel bombázni őket. Mert végülis az ötlet jó…