Programozott rend

Room of Doom

Mindig is mondtam, hogy az élet a programozás magasiskolája. Különösen igaz ez a házimunkára, azon belül a rendrakásra. Nem én találtam fel a spanyolviaszt, de kellett egy kis idő, hogy a kocka agyamba a megfelelő formulákkal rögzüljenek a dolgok.

  1. if (moving(room1, room2)) fireTakeWithYouEvent(stuff): Ha egyik szobából a másikba mész, vigyél magaddal valamit (ne pakold fel magad, mint a karácsonyfa, csak 1-2 dolgot). Ha nem tudsz mit magaddal vinni, akkor csinálj valamit az ott lévő dolgokkal. Pakold be a mosógépet, vagy épp szedd ki és vidd be a szobába.
  2. void gotStuffInYourHandListener(stuff): Ha van a kezedben valami, amikor egy szobába érkezel, akkor tedd a helyére. Ha szemét, akkor a szemétbe, ha irat, akkor dossziéba (inbox). Ebből adódik, hogy mindennek van helye.
  3. void bubbleSort(stuff): Ha rendezni kell valamit, nyugodtan használd a buborék rendezés elvét.
  4. Egy metódus = egy képernyőhossz: Amikor programozni tanultam, akkor azt mondta a tanár, hogy egy if-then-else-endif, egy begin-end szakasz se legyen hosszabb egy képernyőnél (25 sor, DOS-os képernyőméretben :)). A rendrakásra nézve ezt úgy lehet érteni, hogy minden eseménynek legyen vége. Én max 5-15 perces szakaszokat használok (attól függően, hogy mit akarok csinálni).
  5. repeat uncluttering(); until true; : ismételd végtelen ciklusban.
  6. new Timer(): bizonyos dolgokat jó időzíteni. Van aki fejből locsolja a virágait a megfelelő napokon, én (Google) naptárba írom be, hogy melyik növény mikor kap vizet, meg más, egyébként könnyen halogatható dolgokat is, mint pl. az ablakpucolás.
  7. throw new LeisureException();: A kivétel erősíti a szabályt, nem dől össze a világ, ha kimarad valamelyik lépés – de ha minden alkalommal kimarad, akkor ott már RuntimeError van!