TweetDeck vs Seesmic Desktop

Figyelembe véve, hogy saját Csirip kliensemet fejlesztem, nem árt figyelemmel kísérni a Twitter klienseket is. A Mashup 19 asztali Twitter kliense közül kettő kapta meg a legjobb 4.5 -ös pontszámot, a TweetDeck és a Seesmic Desktop.

Hasonlóságok

Mindkét alkalmazás a „power userek” számára készült. Csoportokra bonthatod a követett embereket, kereséseket határozhatsz meg, ami folyamatosan frissül. Mindkét alkalmazás használható több oszlopos módban is, azaz az általad relevánsnak tartott információkat egymás mellé helyezheted (amíg a képernyőd elér). Mindkét programmal több Twitter felhasználót tudsz egyszerre kezelni. Mindkét program be tudja kötni a Facebookot is. A hasonlóságokhoz tartozik még az is, hogy mindkét alkalmazás Adobe Air-re épül, tehát azonos módon használható Windows, Linux és Mac OS alatt is.

TweetDeck

TweetDeck1-2 hónapos használat után favoritként indult a versenyben. Szemnek kellemes a design, a kezelése többnyire egyszerű és magától értődő. A 0.26-os verziótól kezdve lehet több Twitter kontót is használni. A felső részben könnyen lehet a felhasználók között váltani, akár többet is ki lehet választani. A csiripelő felület kényelmes méretű, alatt gyorsan bemásolható az URL és azonnal rövidíthető a kedvenc szolgáltatónkkal (pl. tr.im), ugyanez igaz a fényképek feltöltésére is.

Megmaradt az „All Friends”, viszont felhasználó függő lett. Azaz minden felhasználóhoz fel kell venni egy újabb oszlopot, ha pedig a Mentioned (említésre került) és DM részt is figyelembe vesszük, akkor felhasználóként három oszloppal kell számolnunk, ráadásként a keresések és a kedvencek oszlopa. Ez mindenképp mínusz pont a TweetDeck számára, remélem a következő verziójuk ebből a szempontból jobban hasonlít majd a Seesmic-re.

További negatívum, hogy a keresési feltételeket és a csoportokat csak akkor tudom elmenteni, ha a TweetDeck-en létrehozok egy újabb regisztrációt. Cserébe azt ígérik, hogy bármely gépen lévő TweetDeck programmal szinkronizálnak, és mindig ugyanazt fogom látni. A csoportok létrehozása egyébként sem kézenfekvő, persze ha egyszer rájött az ember, hogy hogyan használható, akkor nem okoz problémát. Az keresések és csoportok mentésének hiánya akkor zavaró nagyon, ha az oszlopot be kell csuknom, mert utána már esélytelen vagyok visszahozni. Arra se jöttem rá, hogy egy keresést hogyan lehet a létrehozás után módosítani.

Az egyes oszlopokat az oszlopok alján elhelyezett ikonsorral lehet állítgatni. Új szolgáltatás a népszerűségi cloud, ami az oszlopban található csiripek (max 100) alapján készül. Az oszlopok szűrhetőek, szövegrészre, névre, időre, tweetprogramra. Megadhatjuk, hogy az eredmény tartalmazza, vagy ne tartalmazza az adott kifejezést. Olvasottnak jelölhetünk csiripeket, azokat törölhetjük, de törölhetjük az oszlopot ettől függetlenül is. Az oszlopok sorrendjét is ezen az ikonsoron állíthatjuk be a jobb-bal nyilak segítségével.

Úgy látom a fejlesztéseknél a memóriahasználatra is figyeltek, a többfelhasználós módban jelenleg 100-130Mb memóriát használ fel.

Seesmic Desktop

Seesmic DesktopEgy már megszokott és megkedvelt programról váltani mindig macera. Az ember nem csak a megszokott kinézetet, de a megszokott kezelést is várja. A Seesmic egyértelműen a TweetDeck konkurenciájának számít és kezelésében is nagyban hasonlít rá.

Alapesetben egy oszlopot használ, de egy „detach” funkcióval mindegyik kihelyezhető. Van „Home” (mindent bele), „Replies” (válaszok, említések), „Private” (direkt üzenetek), és Sent (saját csiripek). Minden egyes oszlopban az összes Twitter felhasználónk dolgait látjuk. Tehát a Replies-ban benne van a @varsanyimartina -nak és a @xsolutions -nek érkezett üzenetek is, ami nagyszerű. Persze, ha akarjuk, akkor minden felhasználót külön oszlopban is figyelhetünk. A fő, „Home” oszlop mindig látható, az extra oszlopok pedig vízszintesen külön görgethetőek.

Ami a leginkább tetszik, hogy egy csiripet nem látok többször (hacsak nem akarom), csak egyszer jelenik meg, függetlenül attól, hogy hány felhasználómhoz érkezik meg. Minden egyes csiriphez odaírja a program, hogy melyik felhasználó számára érkezett, és – még ha egymásra hasonlító pasztel színekkel is, de – vizuálisan is megkülönbözteti a különböző felhasználók számára érkezett csiripeket.

A felhasználólisták meghatározása egy helyen és jól láthatóan történik, onnantól kezdve szabadon adhatjuk hozzájuk a csiripelőket.

Bár más ikonokat használ, az avataron ugyanazok a funkciók érhetőek el, mint a TweetDecken, ráadásul ugyanabban a sorrendben.

A keresés bezárható (a többi oszlopnál használt „close” ikonnal). Elsőre zavaró volt, hogy az X a keresés törlésére szolgál, de hát a kukát már elhasználták az eredménylista törlésére. No meg ha már egyszer rájöttél, hogy melyik ikont kell használni, akkor utána már nem téveszted el.

Nézzük a negatívumokat. Szerintem hülyeség a beviteli részt kicsire váltani, engem zavar, hogy ha gépelni akarok, akkor átrendeződik a képernyő. A beviteli mező mellett látszódik az az avatar, amellyel csiripelni akarok, szóban kiírja a mező fölé, illetve amikor a mezőt lekicsinyítik, akkor a mezőbe is. A felhasználók között az avatarra klikkeléssel tudok választani. A választás sokkal macerásabb, mint a TweetDecken, jó lenne, ha következő verzióban ezen egyszerűsítenének.

Az URL hozzáadása szintén macerásabb, mint a TweetDecknél, rá kell klikkelni az „Add URL”-re, aztán beilleszthetjük az URL-t és végül leokézhatjuk. Sokkal kézenfekvőbb a TweetDecknél, kényelmesebb is.

A kép hozzáadása ugyanúgy gombra indul, de nem csak TwitPicket, hanem más szolgáltatókat is használhatunk. Ráadásul webcamet közvetlenül is használhatunk, ami nagyon klassz.Viszont a TwitPic linkeket nem mutatja meg a programon belül, mint a TweetDeck, hanem a böngészőben nyitja meg őket.

Végül pedig a memóriahasználat. 160-200Mb-ot használ el 3-4 twitter accounttal. Hiába van 4G a notebookomban, a szöveg bevitele annyira döcögőssé vált az első indításnál, hogy megijedtem, mindig ilyen lassú lesz. Jelenleg kellemes tempóban tudom beírni a szövegem, de azért óvatos vagyok.

Eredmény

A verseny szoros volt végig a döntés pedig nehéz. Ha csak egy felhasználóval használnám a Twittert, akkor maradnék a TweetDecknél, illetve pár funkció átemelése után visszatérnék a saját Csirip kliensemhez. Több felhasználónál, ha egy fő userrel és néhány ritkábban használt userrel rendelkezünk, akkor sokkal hatékonyabban lehet a Seesmic-et használni. Ha az URL beillsztést és a Twitter account kiválasztását egyszerűbbé tennék (pl. mint a TweetDecknél), akkor pedig egyértelműen nyerné a versenyt.

Én mindenesetre átváltottam a Seesmic-re, de azért nem törlöm le a TweetDecket se. Ki tudja melyik programnál hajtják végre hamarabb a változtatásokat.

Végül pedig nem muszáj e között a két program között választani. A Mashable 25 Multi-Account Twitter alkalmazást sorol fel, ebből a Twhirl szintén Adobe Air alkalmazás, ami többféle OS alatt is működik.  A maradék pedig webes, illetve mobilos alkalmazás, ami számomra nem alternatíva.

4 Comments

  1. Jó kis összehasonlítás. Nálam a seesmic iszonyat lassú volt. A TweetDeck nem képes systray-re záródni és nem mutatja a notify-ben ki és mit írt. Most maradt a Twhirl ez meg nem oldja fel a rövidített linket é nem lehet pl. facebook-ra küldeni vele.

  2. „Szerintem hülyeség a beviteli részt kicsire váltani, engem zavar, hogy ha gépelni akarok, akkor átrendeződik a képernyő.”
    Sajnos ez csak néhány napja van így, amióta frissült az új verzióra, engem is nagyon idegesít.

Comments are closed.