
Mint oly sokan mások, én is használom az OTP Bank Simple nevű alkalmazását. Karácsony előtt aztán kellemetlen hibát fogtam vele.

A sztori ott kezdődött, hogy valamit online fizetni akartam, ahol a Simple Pay online fizetési lehetőség meg volt adva azzal az opcióval, hogy ha van Simple accountom, akkor be lehet jelentkezni.
A csavart az okozta, hogy nem emlékeztem a jelszavamra – a mobilon ezer éve nem volt rá szükségem. Sebaj, ott van az elfelejtett jelszó, mi bajom lehet?* (híres utolsó mondat…)
Az elfelejtett jelszó emlékeztetett arra, hogy a megadott kártyainformációim törlésre kerülnek, valamint a virtuális kártyámat – amit NFC fizetésnél használhatok – újra aktiválnom kell. Sebaj, ez nem nagy hátrány!* (híres utolsó mondat…)
Jelszóváltás után minden remekül működött … Ja nem. A mobilról nem tudtam bejelentkezni (kijelentkezés ment 😉 ), a webes fizetés se működött, és úgy az egész szar volt.* (híres felhasználói hibajegy… )

Ügyfélszolgálat 1.

Felvázolom a sztorit, mire az ügyfélszolgálatos reakciója az, hogy „Nem szoktuk javasolni a jelszóváltást”. Egy kicsit emelt hangnemben jegyzem meg, hogy nem érdekel mit szoktak javasolni, főleg akkor, amikor én már megtettem valamit, valamint ez a legnagyobb hülyeség, amit egy pénzügyi rendszer üzemeltetőjétől hallottam.
Pár perc beszélgetés után kiküld nekem egy jelszóváltással kapcsolatos emailt, ami állítólag jobb email, mint amit én kértem… Biztos igaza van, mondjuk 99%-ban azonos volt azzal a levéllel, amit én kaptam. Ráklikkeltem, további beszélgetések után deinstalltam és reinstalltam a Simple App-et, aminek köszönhetően be tudtam jelentkezni mindenhol mindenhova, csak azt a virtuális kártyát nem tudtam aktiválni…
Ügyfélszolgálatos szerint várjak 1-2 napot valamilyen átfutási idő miatt.
Két héttel később…
Közben persze időről időre próbálkoztam, és néha felmerült bennem, hogy valami lokalizációs probléma lehet, pl. hogy én lenni Németországban, az OTP meg nem. Sebaj, jön a karácsony, vadlibaként repülök délre, lesz ebből még virtuális kártya!
Ügyfélszolgálat 2.
Úgy tűnik ki van adva az ÜSZIseknek az ukáz, hogy jelszót nem váltunk, mert kitör a harmadik világháború és megsemmisül az univerzum. Hiába mondom, hogy ez nekem eső után köpönyeg.
Jó, akkor töröljem az appot, és installáljam újra. Persze-persze… mondtam, hogy ezt már két hete is, de tessék, töröltem, installtam, nem változott semmi.
Na jó, akkor töröljem a virtuális kártyát, pár nap múlva megkapom a pénzt, aztán várjak megint pár napot, mert valami átfutási idő van, és hozzak létre egy újat.
Erre aztán felment bennem a pumpa, és roppant hidegnek szánt hanggal soroltam az érveimet, miért nem jó megoldás ez:
- nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát
- mi az, hogy egy bank nem képes a virtuális kártyájával kapcsolatos aktiválást megoldani
- nem magyar kártyáról fizettem be a pénzt, nem fogok a béna programjuk miatt átváltási költséget bukni
- hallatlan megoldás egy banki szoftvernél, hogy nem lehet jelszót váltani és utána lehal az egész rendszer.
Amúgy pedig legyen szíves erről egy panaszlevelet írni a kollégáknak, mert én ezt így nem fogadom el.
Panaszlevél
ÜSZI-s fiatalember gyönyörűen megfogalmazott panaszlevelet rittyentett, szépen, és az egyre növekvő adrenalinszintemet figyelembe nem véve abszolút objektívan megírta a problémámat. Én hangosan elfogadtam a telefonban (mert ugye rögzítünk mindent hét nemzedékig megőrizve), majd hagytam a malmokat őrölni.
Két héttel később…

… pedig megkaptam a fentebb is látható levelet. Nem gondolom, hogy miattam történt a fejlesztés, de én is egyike voltam azoknak a hangoknak, amik összesen már meghaladták azt a kritikus tömeget, ami számít a hibajavításhoz.