Dél-Koreában app-pel korlátozzák az iskolai telefonhasználatot

Dél-koreai tudósítónk jelenti, hogy a kezdeti tesztek sikere után egyre több iskola veszi át azt a rendszert, aminek során az iskola meg tudja határozni, hogy milyen szolgáltatások és app-ek érhetőek el a tanulók telefonján.

Bár a gondolat szép és jó (ugye nem kellene Rope-ot játszani tanítás közben vagy éppen Facebookon röhögni a tanerőn), de a megvalósítás több helyen lyukas, mint egy ementáli sajt. Mondjuk úgy, hogy az egész egy hatalmas BS.

Először is, az egész korlátozásra egy, a telefonra installált app formájában kerül sor. Ez már eleve veszett fejsze nyele projekt.

Arra nem tér ki ugyan a Verge cikke, hogy miképp kerül az app a telefonra, de mondjuk jól nevelt ifjúságról van szó, akik tanári felszólításra bemutatják, hogy ők bizony installálták. Azt azonban nem igazán látom be, hogy utána, miért ne tudnák a gyerekek uninstallni az app-ot, de talán itt felelősségteljes szülőkről is szó van, akik nem adnak teljes jogot a gyerkőcöknek az eszközükhöz. Abban szinte biztos vagyok, hogy nem kezdődnek úgy az órák, hogy “gyerekek, tegyétek ki a telefonotokat és mutassátok meg, hogy fut-e rajta az app.

A képet árnyalja, hogy több gyerek is rootolta a készülékét, hogy kikerülje a korlátozásokat. Ráadásul az app is bugzik, egy tanuló arra panaszkodott, hogy ugyan a korlátozás csak az iskola területén érvényes (ha kikerül a mobil a megadott koordinátákról, akkor elvileg a korlátozásoknak meg kellene szűnnie), gyakorlatilag a tanidő után még órákig nem tudta a telefonját használni.

Ennél nagyobb “biztonsági lyuk” a rendszerben, hogy az app csak Androidra érhető el, tehát Windows Phone és iPhone tulajdonosok vígan chatelhetnek továbbra is az órán.

Ha már korlátozni akar az iskola, akkor van erre sokkal profibb megoldás is, ami talán nem is kerül olyan nagyon sokba.

Az iskola kap egy kis hatósugaró antennát, amin keresztül az összes, arra az antennára csatlakozó telefont lekorlátozzák (pl. csak vészhívásokat engednek ki). Ez ugyan a tanerőre is hatással van, de hát ők se dumcsizzanak, hanem foglalkozzanak a diákjaikkal, vagy készüljenek az órájukra, minden másra meg ott van a vezetékes telefon.

Az internet elérést biztosítsák wifin keresztül, a router, proxy meg legyen úgy beállítva, hogy csak az iskola által engedélyezett oldalakat érjék el.

Ez a megoldás nem akadályozza meg, hogy órán offline játékkal játszanak, vagy fényképezzenek, de amint a fenti példából is látható, nem igazán tekinthető teljes körűnek az app-pel történő korlátozás (sem).

via/a>.