Ebben a postban szeretnék pár embernek köszönetet mondani!
Kollégámnak, aki rávezetett a multitool fontosságára, valamint barátaimnak, akik segítettek kiválasztani a nekem legmegfelelőbbet.
Gyerekkorom hősének MacGyver-nek! És nem utolsó sorban a férjemnek és Apámnak, hogy támogattak törekvéseimben!
Hogy a történet kerek legyen: Rendelkezem egy szép, ámbátor nem fiatal több, mint 40000km-t futott gépjárművel. A korral és a kilométerekkel jönnek a kopások, hibák is.
Egyik nap arra lettem figyelmes, hogy mikor becsukom a kocsi ajtaját, valami elkezd himbálózni benne… többszöri körbejárás után realizálódott, hogy alóla jön a hang. Biza egy lemez liberátoros lett. Aláfeküdtem, hogy közelebbről is szemügyre vegyem, el merjek e indulni vele, vagy sem. A lemez libegett a kipufogó középső dobján, lejönni nem akart, kiszedni nem tudtam, gondoltam oda se neki, elindulok, ha lejön, lejön. A dob nem volt rozsdás, stabilan állt. Az út során egy-egy huppanónál hallani lehetett, hogy a lemez leér, sziszegtem kicsit rajta, de nem lett semmi komolyabb baja… a szerkezeti integritásán nem esett csorba, csak deformálódott kicsit.
Miután kiraktam az utasom a reptéren megoldást kellett találni a problémára. Már nem siettem. Nem szervizt kerestem, ideiglenes megoldás kellett.
Ez egy U alakú lemez a két oldalán furatokkal.
Mivel a kipufogó dob közvetlen közelében volt, számolni kellett a hő terheléssel, tehát az, hogy egy madzaggal kikötözöm szóba se jöhetett. A közelben volt nyitva egy gyorsétterem meg egy Lidl. Bementem a boltba, vettem egy “jó” minőségű olcsó elosztót, levágtam a csatlakozókat, leblankoltam a kábelt, megsodortam. Majd a kapott rézdróttal rögzítettem két helyen a lemezt.
Lógás megszüntetve, MacGyver meg sárgulhat az irigységtől. 😀
Találtam egy csináld magad szervizt a környéken a következő kaland annak a felkeresése és a probléma szakszerű elhárítása lesz.