Bluetooth-os navis visszapillantó tükör [bigyó]

Használat közben

Sajtóhírek tömkelegét olvashatjuk manapság a 7gadgets-en, ugyanis egy “új” (állítólag 2006 óta létező) játékos akar a Dealextreme mellett labdába rúgni, 4 hetes ingyenes szállítás helyett max 1 hetes szállítást ígér pénzért cserébe a Chinavasion (in-a-vasion :)).

Többek között a fenti (egyébként miért BMW-vel reklámozott??) kékfogas-navis-visszapillantó tükör. Biztos van, akinek tetszik, pl. elsőre nekem is megtetszett, de aztán felmerültek bennem bizonyos kétségek, amiknek most hangot is adok.

Bluetooth

Nyilvánvalóan akkor használod, ha a kocsiban nincs más kihangosító eszköz. Nekem pl. van, a rádióval egybekötve, nagyon klassz dolog, mert egyszerre csak egy hangot ad ki az eszköz, vagy zenét, vagy a telefont. Ez a visszapillantó tükörnél nem fog működni, ha bejövő hívásunk van, akkor először nyúlkálunk a rádió felé, másodszor pedig eltévedünk.

Csupán feltételezem, hogy nem a beszélgető partner száját fogja befogni a készülék, hanem a navi-ét, de lehet, hogy tévedek.

Persze nem csak bejövő hívás közben lehet eltévedni, hanem hívás kezdeményezés közben is. Valahogy rá kell venni a kütyüt arra, hogy vagy hanggal, vagy egyéb módon vezérelni lehessen a telefonálást, ehhez pedig oda kell nyúkálni a tükörhöz. Ha pedig nyúkálunk, akkor nem látjuk a térképet, de azért remélhetőleg még halljuk.

Navigátor

Az elhelyezése csak azért aggaszt, mert az ember a legolcsóbb navit sem hagyja a kocsiban, ezt viszont a legjobb akarattal sem lehet zsebre vágni. Remélhetőleg senki sem töri fel a szerencsés tulajdonos kocsiját sem, mert annyira szeretne egy ilyen izét.

Maradjunk a kezelésnél. Van hozzá egy cerka, ilyet kaptam annak idején a Mitac Mio Win Ce-vel szállított PDA-mhoz, amit végül ma is csak kizárólag GPS-nek használok. Arra viszont imádom. Igaz a cerkát csak ritkán veszem kézbe, főleg az okostelefon óta kézzel bökdösöm, azt se bánja, pedig nincs is hosszú körmöm. Mondjuk a Mitac képernyője nagyobb, mint a Xperiáé.

A fenti kütyüt tehát bökdössük, hogy kézzel vagy célszerszámmal, az ugyan édes mindegy. Valószínűleg nem lesz annyira elhasznált a csapágya, mint a Fiat Polskimban (béke poraira), elég volt ránézni ahhoz, hogy elállítódjon, a Thököly macskaköveiről meg ne is beszéljünk. Mire a Hungariától a Keletihez értem, többnyire függőlegesen állt a tükör. Remélhetőleg nem is változik a csapágyán semmi sem, nem fogja két ember használni az autót, akik között majd 30 cm különbség van (magasságban, hogy másképp? :)) és ezért állandóan állítgatják egymás után a tükröt. Azaz remélhetőleg  használat közben is úgy marad a tükör, ahogy az út elején beállítottuk.

Azonban bökdösés közben szépen fölemeljük a kezünket, a szélvédő cirka középső-egyharmad része közötti egy hatod területet jó eséllyel kitakarva. Én nem szeretem, ha valami kitakarja a látómezőm, nincs lógó Hello Kittym se, s ebből a szempontból a navi a tükörben a lehető legjobb hely lenne, ha nem kellene néha hozzányúlni. Persze lehet, hogy csak én vagyok olyan aberrált, hogy időnként állítgatom a zoomot, vagy a környéket nézegetem alternatív útvonalak után kutatva. Vagy ne adj isten a piros lámpánál állítom be az új úti célt. De ha valaki ugyanezt menet közben teszi, az már könnyen meglepve érezheti magát az útra lépő rénszarvastól, ami hirtelen a kocsija előtt találja magát.

Összegzés

90 dolcsi a 20 dolláros szállítással sem túl drága, ennyiért egy közepes minőségű navit is nehezen lehet kapni. Ha valaki beleszeretett volna, akkor a lenti linkről eljut a Chinavasion oldalára, ott meg keresgéljen a navik között. Garancia érvényesítésére tapasztalatom nincs, ha nem működne, vagy nem lenne Budapest a térképen, ne engem tegyetek érte felelőssé 🙂

Egy előnye azért mégis van ennek az eszköznek. aki megveszi, az a jövőben többet fog a visszapillantó tükörbe is nézni 🙂

via 7gadgets.