Vonzó jövő

Tegnap itt volt a főnök főnökének a főnöke, és mert egy hihetetlenül kreatív marketing ötletről mesélt, ezért bátorkodtam megkérdezni, hogy a Google-hez hasonló thinkthank önképző körök támogatásra kerülnek-e. A válasza első körben nem volt (bár szeretne csúzdán érkezni a kajáldába), a  második körben pedig az, hogy ha írunk rá egy business plan-t, akkor talán.

Ezen felbuzdulva a Google-hez hasonlatos képregény járt máris az eszembe – hazafele menet sétálgatva -, hogy milyen jó is lesz ez a cégnek. Mert nálunk nincs meg ez a fajta kultúra, miközben ifjú titánokat akarnak a fedélzetre hozni, hogy evezzünk közösen.

Elgondolkoztam azon, hogy ha én vagyok ifjú titán, és választhatok a jelenlegi kenyéradó gazdám és a Google között, akkor vajh melyiket választom. Az innovatív, ám rabszolgahajcsár Google-t, ahol megkapom a lehetőséget, hogy kibontakoztassam képességeimet, vagy a bürokráciába lassan belefulladó multit, a maga begyepesedett gondolkodásmódjával.

Ha viszont az én választásom ennyire egyértelmű, akkor mi lenne az, ami ifjú titánokat meggyőzné arról, hogy van élet a Google-n túl? Mi akadályozza meg a céget abban, hogy támogassa az innovációt? Amikor több millió eurókat dobálnak ki mindenféle projektekre, amiből nem lesz a végén semmi, miért nem tud pár milliót arra áldozni, hogy az emberek önszerveződjenek olyan projektekbe, amikből a végén a cégnek bevétele lesz?

És ez az egész nem csak a programfejlesztésről szól…